StartersClass:
start met circulair
ondernemen
Benieuwd welke opportuniteiten de circulaire economie jou te bieden heeft? Neem deel aan de StartersClass en leer tijdens 8 boeiende
sessies hoe je als bedrijf start met circulair ondernemen.
Tijdens deze sessies leer je meer over: circulaire trends, mindsets en businessmodellen, value chains, partnerships en brand positioning. Eén voor één belangrijke aspecten van een circulaire onderneming.
De sessies vinden plaats van 9 maart - 23 mei.
Waarom moet ik vandaag inzetten op
duurzaamheid & circulaireit?
Leer tijdens 8 praktische sessies hoe je circulair aan de slag gaat
Het is game-over voor de lineaire economie, de toekomst is circulair. Maar hoe begin je eraan? Door deel te nemen aan de StartersClass investeer je in de toekomst. Tijdens de sessies verkrijg je de nodige inzichten en vaardigheden van experts om succesvol circulair te ondernemen.
Sessie 1:
TRENDS (online)
9 maart 2023 | 10u30-12u30
Stefaan Vandist, Switchrs
Ontdek trends en inspiratie om circulair te starten.
Sessie 2:
MINDSET (online)
21 maart 2023 | 10u30-12u30
Mieke Pieters, The Circular Hub
De duurzame en circulaire business mindset: hoe grote uitdagingen omzetten naar opportuniteiten voor je business.
Sessie 3:
DESIGN SPRINT
(live seminar)
30 maart 2023 | 13.30 – 16.30
Karine Van Doorsselaer, Universiteit Antwerpen
Wat zijn de belangrijkste principes van circulair design en wat maakt een product of dienst nu écht circulair?
Sessie 4:
FIT TO MARKET (online)
18 april 2023 | 10u30-12u30
Sebastiaan De Block,
The Ecological Entrepreneur
Hoe creëren we een oplossing die jouw potentiële gebruikers écht willen kopen? Hoe creëer je een ‘start to sell’ mindset?
Sessie 5: BUSINESSMODEL
(live seminar)
4 mei 2023 | 10u00-13u00
Jan Jonker, Universiteit Nijmegen
In 10 stappen naar een circulair businessmodel.
Sessie 6:
VALUE CHAIN (online)
9 mei 2023 | 10u30-12u30
Mieke Pieters, The Circular Hub
Hoe maak je je waardeketen circulair?
Sessie 7:
PARTNERSHIPS (online)
15 mei 2023 | 10u30-12u30
Piet Verhoeve, Origanius
Win-Win Partnerschap- en verdienmodellen.
Sessie 8:
GO TO MARKET (online)
23 mei 2022 | 10u30-12u30
Bart Bruggenwirth, B-open
Hoe positioneer je je merk op de markt en is een circulair merk een sterk merk?
Schrijf je in voor de StartersClass
Voor de StartersClass kun je kiezen uit 3 pakketen:
Circular Basic, Circular Pro en Circular VIP.*
De Circular Basic pakket introduceert je tot de basisprincipes van de circulaire economie in 6 online sessies.
De Circular Pro pakket omvat omvat de 6 online en 2 live sessies. Krijg alle inzichten, tips en tools om circulair te ondernemen.
De Circular VIP pakket omvat het volledig traject van de StartersClass én een VIP-ticket voor het Circular Kickstart bij Captains of Industry. Ideaal om jouw netwerk verder uit te breiden met belangrijke figuren binnen de wereld van de circulaire economie.
Bovendien komt de StartersClass in aanmerking voor de kmo-portefeuille! Zo wordt 30% van de kostprijs gesubsidieerd. Ons erkenningsnummer is DV.O244378.
*Prijzen zijn exclusief btw.
Circular Basic
- 6 online sessies
- Toegang tot live sessies en Q&A
- Toegang tot online replays
Circular Pro
(meest gekozen)
- 6 online sessies
- Toegang tot live sessies en Q&A
- Toegang tot online replays
- 2 live seminars (DESIGN SPRINT met Karine Van Doorsselaer en BUSINESSMODEL met Jan Jonker)
- Maak kennis met circulaire ambassadeurs
Beperkt aantal tickets!
Circular VIP
- 6 online sessies
- Toegang tot live sessies en Q&A
- Toegang tot online replays
- 2 live seminars (DESIGN SPRINT met Karine Van Doorsselaer en BUSINESSMODEL met Jan Jonker)
- Maak kennis met circulaire ambassadeurs
- VIP-ticket voor Circular Kickstart event bij Captains of Industry
Beperkt aantal tickets!
Maak kennis met gedreven experts die jou tijdens de StartersClass wegwijs gaan maken met specifieke thema’s binnen de circulaire economie.
Stefaan Vandist begon zijn carrière als merkstrateeg en nu geeft hij lezingen over trends, toekomstverkenning, duurzame innovatie en modereert hij rond klimaat- en circulaire opgaven.
Medeauteur van We, myself & A.I. (2018) en auteur van Pretopia (2022).
Mieke Pieters
Bedrijven helpen om circulair én toekomstbestendig te ondernemen, dat is de ambitie van Mieke Pieters, oprichtster en CEO van The Circular Hub.
Ze lanceerde enkele jaren geleden The Circular Kickstart, het eerste acceleratortraject in Vlaanderen met een unieke focus op duurzaam en circulair ondernemen.
Karine Van Doorsselaer
Karine Van Doorsselaer is docente Materialenleer en Ecodesign aan de opleiding Productontwikkeling van de Universiteit Antwerpen, waarbij ze de toekomstige ontwerpers wegwijs maakt in de wereld van de materialen en hoe ze producten op een milieuverantwoorde manier kunnen ontwerpen.
Medeauteur van Ecodesign, A Life Cycle Approach for a Sustainable Future (2020).
Sebastiaan De Block is oprichter en CEO van The Ecological Entrepreneur. Het doel? Ecologie vanzelfsprekend maken, in elk bedrijf.
Enerzijds helpt hij de duurzame impact van ecologische bedrijven te vergroten. Anderzijds begeleidt hij andere bedrijven in hun transitie naar een duurzamere bedrijfsvoering.
Jan Jonker is hoogleraar Duurzaam Ondernemen aan de Raboud Universiteit van Nijmegen en hoogleraar Sociaal Ondernemen & Nieuwe Businessmodellen aan de Toulouse Business School. De afgelopen jaren richt zijn werk zich voornamelijk op de transitie vraagstukken rond circulair en duurzaam ondernemen.
Jonker schreef ruim 200 publicaties en 35 boeken, waaronder Duurzaam denken doen (2010), Nieuwe Business Modellen (2015) en Circulair organiseren (2018).
Na zijn ingenieursstudie aan KU Leuven haalde Piet Verhoeve een doctoraat aan UGent, waarbij hij heel wat ervaring opdeed met Europese partnerships. Met zijn eigen bedrijf Origanius, helpt hij organisaties om sneller te innoveren en te groeien via slimme samenwerking.
Medeauteur van Win-Winnovatie (2017) en Innoveren met kunstenaars (2021).
Bart Bruggenwirth is een marketeer met een missie: om sterkere merken voor een betere wereld te creëren. Als oprichter van b-open en associate consultant bij MarketReponse helpt hij bedrijven bij de ontwikkeling van hun purpose en hun MVO- of duurzaamheidsbeleid.
Auteur van Sterke merken, betere wereld (2017).